Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 2 april 2013, 12:07
Gymkedjan SATS fortsätter att växa och drar i samma igång ett samarbete med kommunikationsbyrån MNML Agency. Uppdraget rör SATS Nordic Convention 2013, som sker den 10 augusti på Svenska Mässan i Göteborg.
Ämnen i artikeln:
Sats– Vår ambition är att hjälpa SATS fylla expo-området med intressanta, relevanta och kvalitativa varumärken och produkter/tjänster, säger Roland-Philippe Kretzschmar, vd på MNML Agency i en kommentar-
Syftet med SATS-konventet är att samla personalen och erbjuda nya träningskoncept och inspirerande föreläsningar.
MNML:s uppdrag rör bland annat strategisk införsäljning av utställare till expoområdet.
Sats har cirka 4 000 medarbetare i åldern 18-55 år, varav 70 procent är kvinnor.
Sats har också 275 000 medlemmar och omsätter över två miljarder kronor.
– Vi är väldigt stolta över att få förtroendet från SATS, som är den ledande träningskedjan i Norden, säger Roland Philippe Kretzschmar i en kommentar.
SATS finns idag på ett 30-tal tätorter i Sverige, Norge och Finland och har 107 träningscenter.
MNML Agency är en byrå vars mål är att göra människor, företag, samhället och naturen mer hälsosamma.
Byrån ingår även i 1% For The Planet, vilka donerar en procent per år av sin försäljning till ett nätverk av olika miljöorganisationer.
Arbetsgrupp MNML Agency:
Brian van den Brink, kundansvarig (har ett förflutet som marknadsansvarig på Sats)
Olle Ekman, projektassistent
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Sats