Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

MNML spänner musklerna

Publicerad: 2 april 2013, 12:07

Gymkedjan SATS fortsätter att växa och drar i samma igång ett samarbete med kommunikationsbyrån MNML Agency. Uppdraget rör SATS Nordic Convention 2013, som sker den 10 augusti på Svenska Mässan i Göteborg.


Ämnen i artikeln:

Sats

– Vår ambition är att hjälpa SATS fylla expo-området med intressanta,  relevanta och kvalitativa varumärken och produkter/tjänster, säger  Roland-Philippe Kretzschmar, vd på MNML Agency i en kommentar-

Syftet med SATS-konventet är att samla personalen och erbjuda nya träningskoncept och inspirerande föreläsningar.

MNML:s uppdrag rör bland annat strategisk införsäljning av utställare till expoområdet.

Sats har cirka 4 000 medarbetare i åldern 18-55 år, varav 70 procent är kvinnor.

Sats har också 275 000 medlemmar och omsätter över två miljarder kronor.
–  Vi är väldigt stolta över att få förtroendet från SATS, som är den  ledande träningskedjan i Norden, säger Roland Philippe Kretzschmar i en  kommentar.

SATS finns idag på ett 30-tal tätorter i Sverige, Norge och Finland och har 107 träningscenter.

MNML Agency är en byrå vars mål är att göra människor, företag, samhället och naturen mer hälsosamma.

Byrån  ingår även i 1% For The Planet, vilka donerar en procent per år av sin  försäljning till ett nätverk av olika miljöorganisationer.

Arbetsgrupp MNML Agency:
Brian van den Brink, kundansvarig (har ett förflutet som marknadsansvarig på Sats)
Olle Ekman, projektassistent

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Sats

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.