Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Moderaterna utan kampanjchef

Publicerad: 14 augusti 2013, 13:16

Ulrica Schenström, Per Schlingmann, Pär Henriksson, Sven Otto Littorin, Carl-Johan Swanson, Karin Swanson.

Foto: Andreas Elgstrand, Rickard Kilström samt pressbilder och Moderaterna.

Moderaterna står utan kampanjchef efter Karin Swansons avhopp till Springtime. Detta inför stundande valrörelse. – Vi kan bara gratulera hennes nya arbetsgivare som fått en mycket skicklig medarbetare, säger Moderaternas partisekreterare Kent Persson till Resumé.


Ämnen i artikeln:

Moderaterna

Listan är lång: Johan Elmberg, Pär Henriksson, Sven Otto Littorin, Ulrica Schenström, Per Schlingmann, Carl-Johan Swanson – och nu senast  kampanjchefen Karin Swanson. Moderaterna har tappat kampanjmakare på löpande band de senaste åren, om än av vitt skilda skäl.

Med valet bara ett år bort börjar det brinna i knutarna för Moderaterna. Partisekreteraren Kent Persson beklagar Karin Swansons avhopp som kampanjchef.

– Karin har varit en fantastisk tillgång för oss. Vi kan bara gratulera hennes nya arbetsgivare som fått en mycket skicklig medarbetare, säger Kent Persson.

Men trots läget säger han sig inte vara orolig. Den nya kampanj-formationen ska presenteras under hösten.

– Detaljerna kring hur kampanjorganisationen ska se ut kommer att färdigställas inom en snar framtid och då kommer vi att meddela hur vårt kampanjteam ser ut inför valet.

– Idag har vi en grupp riktigt duktiga kreatörer och producenter som leder arbetet med partiets kampanjmaterial.

Moderaterna arbetar med reklambyrån Fortune på riksplanet och med Honesty i Stockholm.

Moderaternas kampanjteam i nuläget:

Linda Davidsson –grafisk formgivare
Sofie Falkkloo – projektledare, skribent
Monika Hallstensson – produktionsledare, grafisk formgivare
Björn Leijdström – projektledare webb
Webbredaktör som tillträder snart

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Moderaterna

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.