Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

MP fortsätter röva från Alliansen

Publicerad: 23 maj 2013, 14:25

En av ehnheterna i MP-kampanjen.

Miljöpartiet fortsätter att ”hämnas” på Alliansen som tidigare plockat begrepp från andra partier. I samband med Miljöpartiets årliga kongress i Västerås kommer del två av MP:s stora Samtalskampanj. En av enheterna: ”Dags för en ny arbetslinje”.


Ämnen i artikeln:

MiljöpartietMax AhlbornLocomotiv

Kampanjen involverar hela partiet under mandatperioden och målet är att  på två år låta 250 000 människor få diskutera och påverka partiets  politik i personliga möten med miljöpartister.

– Under det första året har vi fokuserat på våra två första samtalsämnen, Klimat och Migration. Samtalen har utvecklat vår politik och lett till nya kontakter och idéer för våra politiker. På kongressen drar vi igång vårt tredje samtalsämne Nya jobb samtidigt som vi lyfter hela kampanjen med både appar och helt ny sajt, samtal.mp.se, säger partisekreteraren Anders Wallner i ett pressmeddelande.

Max Ahlborn
, som jobbat i partiets kampanjledning sedan januari, efter 2,5 år som vd och exekutiv producent för B-Reel i New York:

– Vi kände väl en bit in att det var viktigt att hålla ihop Samtalskampanjen och ge de fyra samtalsämnena med sina egna respektive kampanjer en naturlig samlingsplats. Dessutom hoppas vi göra det lättare och ännu mer inspirerande för våra medlemmar att föra och rapportera in samtal inte bara från nya sajten utan via mobilappar för både iPhone och Android.

Kampanjen för det tredje samtalsämnet, Nya jobb, går under namnet "Dags för en ny arbetslinje".

Frida Omsén, copywriter Locomotiv:

– Miljöpartiets uppdrag är alltid intressanta. I den här jobbkampanjen låg utmaningen i att polarisera. De är ett oppositionsparti och det är viktigt lyfta fram deras humana röst bland allt jobbprat. Eftersom det är en samtalskampanj är det också viktigt att ta fram kommunikation som engagerar miljöpartisterna själva.

Arbetsgrupp - samtal.mp.se och Samtalsappen

Miljöpartiet
Anders Wallner, Partisekreterare
Max Ahlborn, Kampanjledning
Johan Schiff, Webbutveckling (back-end)
Anneli Rannamaa, Text
Webbutveckling (front-end): Pixby Digital
Design: Locomotiv
Henrik Grimner, Art Director
Stefan Tynell, Webbdesigner
Håkan Jonsson, Projektledare

Arbetsgrupp - Dags för en ny arbetslinje

Miljöpartiet
Anders Wallner, Partisekreterare
Max Ahlborn, Kampanjledning
Simone Andersson, Kampanjledning
Agnetha Boström, Kampanjledning
Anna Stenvinkel, Kampanjledning
Fredrik Lann, Politisk sekreterare
Hanne Simonsen, Pressekreterare

Locomotiv

Lars Lengquist, Art Director
Frida Omsén, Copywriter
Elisabeth Kjäll, Originalare
Jens Soneryd, Projektledare
Line Eriksson, Produktionsledare

Foto och retusch: Bsmart

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.