Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 15 september 2010, 05:33
PR-byrån Westander har tagit hem Riksförbundet Sveriges museer som ny kund. Uppdraget går ut på att hjälpa förbundet att skapa publicitet kring museifrågor.
Patrik Westander, vd på Westander.
– Vi valde Westander för deras sätt att arbeta. Vi behöver inte pr-konsulter som gör jobbet åt oss, utan en byrå som fungerar som bollplank och stärker vår interna pr-kompetens, säger Mats Persson, generalsekreterare på Riksförbundet Sveriges museer i en kommentar.
I arbetsgruppen på Westander ingår Jenny Fransson, kundansvarig pr-konsult, tidigare pressansvarig på Historiska museet och Johanna Sällström Köhler.
Riksförbundet Sveriges museer bildades 2004 och har cirka 150 medlemsmuseer. Förbundet har fått i uppdrag av regeringen att agera som en främjande och samlande aktör i museisektorn. Förbundet ska även hantera professionsrelaterade frågor kring utbildning, kompetensutveckling och internationellt samarbete inom museisektorn
Tero Marjamäki