Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Museikund till Westander

Publicerad: 15 september 2010, 05:33

PR-byrån Westander har tagit hem Riksförbundet Sveriges museer som ny kund. Uppdraget går ut på att hjälpa förbundet att skapa publicitet kring museifrågor.


Patrik Westander, vd på Westander.

– Vi valde Westander för deras sätt att arbeta. Vi behöver inte pr-konsulter som gör jobbet åt oss, utan en byrå som fungerar som bollplank och stärker vår interna pr-kompetens, säger Mats Persson, generalsekreterare på Riksförbundet Sveriges museer i en kommentar.

I arbetsgruppen på Westander ingår Jenny Fransson, kundansvarig pr-konsult, tidigare pressansvarig på Historiska museet och Johanna Sällström Köhler.

Riksförbundet Sveriges museer bildades 2004 och har cirka 150 medlemsmuseer. Förbundet har fått i uppdrag av regeringen att agera som en främjande och samlande aktör i museisektorn. Förbundet ska även hantera professionsrelaterade frågor kring utbildning, kompetensutveckling och internationellt samarbete inom museisektorn

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.