Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Myrorna tar pulsen på garderobsattityden

Publicerad: 4 December 2015, 14:23

Klimatmötet i Paris är i full rullning. Då passar Myrorna på att sortera in svenskarna i "ångestkoftor" och "glädjebrallor". Syftet är att få folk att återanvända mer.


Ämnen i artikeln:

Myrorna

"Aktivera din garderob" heter kampanjen som går live i dag och bland annat innehåller resultatet av Myrornas egen undersökning av klädattityder, men också ett test där folk ska få reda på vilket "garderobsmonster" de är.

– 7 av 10 svenskar använder bara hälften av kläderna i sin garderob. Vi på Myrorna vet att vi kan bättre, och vi vill hitta lösningar för en mer hållbar vardag. Men för att göra det behövde vi förstå hur vi svenskar tänker kring våra kläder. Vi ville ta reda på om vi är garderobofober eller passionerade klädkramare, kommenterar Emma Enebog, hållbarhetschef på Myrorna.

Kampanjen har tagits fram tillsammans med Nine Yards och Interrobang kommunikation.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Myrorna

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.