Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 30 Januari 2015, 08:38
Bild ur Kreabbroschyr
Kreab Gavin Anderson byter namn och logotype i samband med att kommunikationsföretaget firar 45 år. Med start 1 februari verkar de under varumärket Kreab.
Efter samgåendet med Gavin Anderson & Co år 2009 bytte det svenska kommunikationsföretaget namn till Kreab Gavin Anderson. Men nu till månadsskiftet stryker bolaget den senare delen och kallar sig enbart för Kreab. I samband med namnskiftet byts också logotypen ut.
Kreab grundades 1970 och har under de fyra efterföljande decennierna arbetat med strategisk kommunikation. I dag har byrån 400 medarbetare utspridda i 25 länder. Det globala företagets koncernchef Charlotte Erkhammar säger i en kommentar att hon tror att bolagets långsiktiga arbete med kunderna är en av orsakerna till framgången man ser.
Peje Emilsson, styrelseordförande och en av grundarna till bolaget, säger i ett pressmeddelande i dag att han tror att på en ihållande tillväxt:
- Globaliseringen kommer att fortsätta. Och Kreab kommer att fortsätta bli ett allt mer globalt företag. Vår ambition är alltid att vara den bästa rådgivaren på varje marknad. Det ger oss också ett unikt internationellt erbjudande.
Linnéa Kihlström