Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Narva lanserar nordiskt nätverk

Publicerad: 18 november 2013, 07:44

Kommunikationsbyrån Narva vill ta upp kampen med de internationella nätverken med ett nytt vapen: Det nordiska nätverket Narva Nordic.


Ämnen i artikeln:

Johan MolanderNarva

Det nya nätverket fokuserar på corporate-PR, finansiell kommunikation, public affairs och life science. Målet är att det ska bli enklare och mer effektivt att göra pr i Norden, trots olika språk och kulturella skillnader.

– Pr-köpare upplever ofta att de stora  nätverksbyråerna inte lyckas hålla samma höga standard i varje land –  det har vi lyssnat på. Vi har under flera år arbetat nordiskt och nu tar  vi nästa steg  genom att formalisera vårt eget nätverk med partnerbyråer i varje land,  säger Johan Molander, managing partner, i ett pressmeddelande.

Kunden ska få högre effekt för sina pengar.

– Vi kan nu erbjuda internationella pr-köpare den bästa kompetensen på alla marknader. Det är något som våra  konkurrenter inte kan matcha, säger Johan Molander.

Men det ska ändå finnas viss flexibilitet, eftersom det sällan fungerar att rulla ut identiska kampanjer i de fem länderna.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Johan MolanderNarva

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.