Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 18 November 2013, 07:44
Kommunikationsbyrån Narva vill ta upp kampen med de internationella nätverken med ett nytt vapen: Det nordiska nätverket Narva Nordic.
Det nya nätverket fokuserar på corporate-PR, finansiell kommunikation, public affairs och life science. Målet är att det ska bli enklare och mer effektivt att göra pr i Norden, trots olika språk och kulturella skillnader.
– Pr-köpare upplever ofta att de stora nätverksbyråerna inte lyckas hålla samma höga standard i varje land – det har vi lyssnat på. Vi har under flera år arbetat nordiskt och nu tar vi nästa steg genom att formalisera vårt eget nätverk med partnerbyråer i varje land, säger Johan Molander, managing partner, i ett pressmeddelande.
Kunden ska få högre effekt för sina pengar.
– Vi kan nu erbjuda internationella pr-köpare den bästa kompetensen på alla marknader. Det är något som våra konkurrenter inte kan matcha, säger Johan Molander.
Men det ska ändå finnas viss flexibilitet, eftersom det sällan fungerar att rulla ut identiska kampanjer i de fem länderna.
Magnus Helander