Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Nätets Ullared väljer Spotlight

Publicerad: 28 juni 2012, 07:53

Spotlights grundare Johan Wetterqvist blir ansvarig för samarbetet med Fyndiq.

Foto: Pressbild.

E-handelsföretaget Fyndiq har inlett ett samarbete med pr-byrån Spotlight. Fyndiq är, som namnet antyder, ett fyndvaruhus på nätet. Affärsidén går ut på att erbjuda svenska handlare en effektiv merförsäljningskanal.


Ämnen i artikeln:

Spotlight PR

– Vi valde Spotlight då de har en god förståelse för vår marknad och  kreativa idéer kring hur de kan stötta våra affärer, säger Fredrik  Norberg i en kommentar.

Fyndiq, som är ett fyndvaruhus på nätet, är lite att betrakta som ett nätets Ullared.

Företaget erbjuder idag 30 000 produkter från 600 butiker.
– Vårt  uppdrag är hjälpa dem att driva trafik och att profilera Fyndiq mot  många olika målgrupper, såväl handlare och konsumenter som  arbetssökande, säger Johan Wetterqvist, delägare på Spotlight och  huvudansvarig för samarbetet med Fyndiq, i en kommentar.

Spotlight grundades av Axel Lagerbielke och Johan Wetterqvist år 2005.

Byrån har idag 19 medarbetare och kunder som If, Henkel, Schneider Electric, Specsavers och Tele2.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Spotlight PR

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.