PR
New York-svensk på Adages "40 under 40"-lista
Publicerad: 21 mars 2017, 09:30
Alfred Malmros
Foto: Skärmdump/Adage
Tung utmärkelse för Jigsaws svenska kommunikationschef Alfred Malmros.
Ämnen i artikeln:
AdAgeMF
Mårten Färlin
Han har tidigare listats som en av branschens unga supertalanger av Veckans Affärer. Nu återfinns Jigsaws kommunikationschef Alfred Malmros även på Adages tunga "40 under 40"-lista över branschens framtidsnamn, som nummer 31 och enda svensk.
I motiveringen skriver Adage att Jigsaw under Alfred Malmros ledning har vunnit "otaliga utmärkelser för dess webbsidas design och innehåll", trots de svåra utmaningar som techbolagets arbetsfält innebär: Att skapa digitala verktyg för att kunna rapportera om krigsbrott i exempelvis Syrien, Burma och Venezuela.
I en kommentar till utmärkelsen berättar Alfred Malmros hur karriärresan började:
– När jag var 13 fick jag betalt kontakt för att dela ut reklamblad. Men jag fick sparken efter två veckor eftersom jag blev påkommen med att slänga dem i en soptunna.
Jigsaw är en Google-inkubator som grundades 2010 i New York.