Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

New York-svensk på Adages "40 under 40"-lista

Publicerad: 21 mars 2017, 09:30

Alfred Malmros

Foto: Skärmdump/Adage

Tung utmärkelse för Jigsaws svenska kommunikationschef Alfred Malmros.


Ämnen i artikeln:

AdAge

Han har tidigare listats som en av branschens unga supertalanger av Veckans Affärer. Nu återfinns Jigsaws kommunikationschef Alfred Malmros även på Adages tunga "40 under 40"-lista över branschens framtidsnamn, som nummer 31 och enda svensk.

I motiveringen skriver Adage att Jigsaw under Alfred Malmros ledning har vunnit "otaliga utmärkelser för dess webbsidas design och innehåll", trots de svåra utmaningar som techbolagets arbetsfält innebär: Att skapa digitala verktyg för att kunna rapportera om krigsbrott i exempelvis Syrien, Burma och Venezuela.

I en kommentar till utmärkelsen berättar Alfred Malmros hur karriärresan började:
– När jag var 13 fick jag betalt kontakt för att dela ut reklamblad. Men jag fick sparken efter två veckor eftersom jag blev påkommen med att slänga dem i en soptunna.

Jigsaw är en Google-inkubator som grundades 2010 i New York.

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

AdAge

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.