Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

NewsHubby lanserar prisgaranti för pr

Publicerad: 1 September 2015, 09:12

Alexandra Bylund, grundare NewsHubby

NewsHubby - det svenska startup-bolaget som med sin webb-baserade tjänst automatiserar pr och pressutskick för kunder i Europa och USA - lanserar nu en prisgaranti på den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

PR-aktiviteterPR-ByråerPR-planPR-kampanjPR-konsulter

Prisgarantin innebär att man som företag, via NewsHubbys onlinetjänst, får hjälp med att skriva sitt pressmeddelande samt att det skickas till relevanta journalister i Sverige, Europa och USA. Kunderna betalar enbart om de når ut. Det är alltså resultatbaserat och kostar ingenting om pressmeddelandet inte ger resultat. NewsHubby, som från början var tänkt som en tjänst enbart för skapande av pressmeddelanden, har sedan en tid tillbaka fokuserat mer och mer på att även skicka ut och matcha rätt pressmeddelanden med rätt journalister. Nu lanserar företaget alltså även en prisgaranti.

– Vi har märkt att många företag inte vågar anlita en PR-konsult eftersom man, trots ett väldigt bra genomfört arbete av konsulten, inte har någon garanti för att nå ut. Man ska inte behöva betala flera tusen kronor i månaden om det inte ger resultat - det känns inte ett dugg modernt. Nuförtiden, i andra branscher, betalar man ju ofta per klick, per försäljning, per visning eller liknande och vi lanserar nu samma modell för PR-branschen. Pr ska bara kosta om det ger resultat, säger Alexandra Bylund, vd och grundare av NewsHubby i ett pressmeddelande.

Förutom den nya prisgarantin ändrar NewsHubby sitt fokus och satsar inte längre enbart på den internationella marknaden och it-branschen, utan är nu en tjänst som även riktar sig mot den svenska marknaden och alla branscher. Dessutom erbjuder man en prenumerationstjänst som är tänkt att tillgängliggöra pr och pressutskick för alla på ett prisvärt sätt, utan att behöva köpa dyra journalistlistor eller anlita pr-konsulter.

– Vi vill förenkla pr-branschen och hjälpa alla företag som vill, och som har bra nyheter, att nå ut. En bra nyhet förtjänar sin plats i media oavsett vad man har för listor eller journalistkontakter, och vi hoppas att vår nya modell, som vi först testar på den svenska marknaden, ska göra pr mer lättillgängligt och prisvärt. Fungerar det som vi vill så lanserar vi det även world wide väldigt snart, säger Alexandra Bylund i en kommentar.

NewsHubby lanserades hösten 2014 och är finansierade genom bland annat riskkapital från en brittisk affärsängel. Den nya modellen lanseras 1 september, och då kan man börja förhandsboka pr-utskick från och med 1 oktober.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.