Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Nikes nordiska pr-chef återvänder till Jung

Publicerad: 28 Maj 2012, 06:28

Nikes nordiska pr-chef Jeanette Francke återvänder till Jung Relations.

Foto: Pressbild.

Jeanette Francke slutade på Jung Relations för två år sedan. Hon har sedan dess varit nordiskt pr-ansvarig för Nike i två år och återvänder nu till byrån.


Ämnen i artikeln:

NikeJungAbsolut Vodka

Jeanette Francke har genomfört flera större lanseringar för Nike. Hon  ledde bland annat pr-arbetet med kampanjen American Made, vilken fick  stort internationellt genomslag och silver i Spinn 2012.

King utsåg  henne nyligen också till en av de mest inflytelserika personerna inom  svenskt herrmode:
– Det här är en drömrekrytering, och det är extra kul att få göra den två gånger, säger Claes Bodén vd på Jung i en kommentar.

Jeanette  Francke var bland annat med om att vinna två Spinn-pris under sina  förra vända på Jung och ska bland annat ingå i byråns globala Absolut  Vodka-team:
– Jag trivs jättebra på Nike, men har saknat dynamiken som finns på byråsidan, säger Jeanette Francke i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

NikeJungAbsolut Vodka

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.