Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Nordea tar del av househajpen

Publicerad: 27 november 2012, 14:11

David Guetta

Foto: Pressbild

I förra veckan skapade Swedish House Mafia househysteri i Stockholm med tre utsålda spelningar på Friends Arena. Nu står det klart att Nordea kommer att fortsätta som huvudsponsor till housefestivalen Summerburst.


Ämnen i artikeln:

NordeaSummerburstSwedish House Mafia

Från torsdag till lördag i förra veckan höll Swedish House Mafia tre bomastiska spelningar inför fulla hus på Friends Arena i Solna. Det svenska houseundret har blivit en central del av svensk musikexport de senaste åren.

Musikfestivalen Summerburst tar plats i både Göteborg och Stockholm och arrangeras av Stureplansgruppen Live. Under nästa år är houseikonen David Guetta det stora dragplåstret för Summerburst.

Nu har Nordea valt att teckna ett nytt avtal och blir huvudsponsor för festivalen även under 2013.

Nordea kommer att finnas på plats under festivalen och arrangera aktiviteter för besökarna. Under 2012 fick fick Summerburstfestivalen extra stor uppmärksamhet då den även livesändes i SVT och på SVT Play.

– Vi fortsätter att samarbeta med Summerburst då det är en spännande och intressant plattform där vi har möjlighet att möta vår unga målgrupp på den plats de befinner sig. Vi har fått väldigt god respons – inte bara från befintliga kunder utan även från andra besökare på plats. Vi tycker det är fantastiskt kul att Nordea är en del av detta uppmärksammade event även nästa år, säger Nordeas Marknadschef Claes Tell.

Sponsorskapet gör det möjligt för Nordeas unga kunder som tillhör check-in och studentprogrammet, att köpa biljetter till festivalen före alla andra.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.