Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Nordea titelsponsrar Scandinavian Masters

Publicerad: 22 oktober 2009, 10:11

Scandinavian Masters ska bli en av de tre största golftävlingarna i Europa. Med hjälp av Nordea. Banken blir titelsponsor och pumpar in 60 miljoner kronor på tre år.


Ämnen i artikeln:

Nordea

Storbanken Nordea, som till 20 procent ägs av staten, efterträder SAS som nyligen hoppade av som titelsponsor.

– Det här ger oss den kickstart vi behöver för att nå vår vision att bli Europas näst största tävling efter British Open. Det är oerhört glädjande att tävlingen har så stor dragningskraft, säger Fredrik Nilsmark, vd för Scandinavian Masters AB, som driver Nordea Scandinavian Masters, i en kommentar.

– Vi är glada att kunna bidra till en tävling som kan öka den internationella uppmärksamheten på Sverige och Norden. Med en bra bana, ett stabilt samarbete och ambitiösa ägare har Nordea Scandinavian Masters all möjlighet att bli ännu attraktivare. Nordea Tour kommer också att ge många unga spelare möjlighet att sätta nya mål och utvecklas, säger Christian Clausen, koncernchef i Nordea.

Aftonbladet.se skriver att Nordea går in med drygt 20 miljoner kronor per år i tre år. Banken tar även över SAS Masters-tour.

Scandinavian Masters ska ha en prissumma på  runt 40 miljoner kronor och bli en av de största Europatour-tävlingarna.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Nordea

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.