Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Ny pr-byrå i Malmö

Publicerad: 17 december 2008, 15:22

De två pr-byråerna Informationsgruppen och Espresso Kommunikation gör gemensam satsning. – Fler huvuden ger fler smarta lösningar, säger Fredrik Sieradzki, som tidigare drev Espresso Kommunikation.


Madelen Rosengren, Tomas André och Fredrik Sieradzki

I skiftet november/december såg en ny skånsk pr-byrå dagens ljus. Informationsgruppen och Espresso Kommunikation slogs samman och bildade den nya byrån Kommunicera. Bakom byrån står Fredrik Sieradzki och Tomas André.

Byrån har till en början fem medarbetare. Målet är enligt Fredrik Sieradzki att bli dubbelt så många.
– Vi ska bli en fem till sex personer till. Målet är att samla ihop ett väldigt bra gäng med både erfarna och juniorkonsulter som vill växa med oss. Det kan låta lite floskligt men vi vill leverera bra pr-lösningar till våra kunder och göra det så att kunderna verkligen ser att det händer något. Men resultatet får tala för sig själv.

Har beslutet att gå samman med lågkonjunkturen att göra?
– Det har spelat en viss roll. Både jag och Tomas var med vid förra lågkonjunkturen och vet vilka krav som gäller. Vi slipper dubbla kostnader och kan ta fler och större uppdrag. Men samtidigt vill vi verkligen jobba ihop, det ska bli jättekul. Vi hade två små byråer men kände att vi kunde få fler spännande uppdrag om vi slog ihop oss. Fler huvuden ger fler smarta lösningar. Dessutom kan vi nu springa fortare åt kunden, säger Fredrik Sieradzki.

Kommunicera kommer att jobba brett i Skåne.
– Det är inte en så stor marknad och då gäller det att ha stor bredd och kunna hantera hela kakan. Vi ska vara en fullservicebyrå inom pr.

Sieradzki uppskattar att omsättningen i år kommer att bli mellan 3,5 till 4 miljoner kronor.
– Och jag tror att vi landar på 5 till 6 miljoner kronor nästa år.

Kommunicera jobbar bland annat med Icopal, Swedoor, Leo Pharma och Kiviks Musteri.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.