Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Ny pr-byrå med rent mjöl i påsen

Publicerad: 20 juni 2012, 10:06

Ulrika Ekström, Petra Whitehead och Maria Sitell utgör nya pr-byrån OakRiver.

Ulrika Ekström, tidigare tf vd och byråledare på Hill & Knowlton grundar pr-byrån OakRiver, en "internationalisering" av hennes efternamn.
Hon knyter till sig de forna Hill & Knowlton-kollegerna Maria Sitell och Petra Whitehead.
OakRiver fokuserar på rådgivning inom livsmedel, hälsa och vård – och redan i år ser det ut att bli ett plusresultat på runt en miljon kronor.


Ämnen i artikeln:

Hill+Knowlton Strategies

Ulrika Ekström konstaterar att det finns byråer i segmentet men att OakRiver är den enda som tar ett helhetsgrepp för hela cykeln livsmedel, hälsa och vård.

Hon själv, Maria Sitell och Petra Whitehead har stor erfarenhet av sektorerna och byrån säger sig ha ett stort kontaktnät av beslutsfattare, nutritions-, och folkhälsoexpertis samt tongivande personer och organisationer inom hälso- och sjukvården.

–      Vi är en trio med lång och gedigen erfarenhet från våra prioriterade branscher och vi kan kundens marknad och villkor. Därför vet vi att vi kan ge våra kunder långsiktiga råd som ger effekt oavsett om uppdraget är nå företagets affärsmål, driva opinion i en viktig samhällsfråga eller att lansera nya produkter, säger Ulrika Ekström.

Målet är att bli lagom stora, inte mer än tio personer. Redan i år ska det bli ett plusresultat på en miljon kronor och 2013 "ett par miljoner", enligt Ulrika Ekström.

OakRiver har redan några kunder, vilka vill dock Ulrika Ekström hålla hemligt.

Fakta/Rådgivarna på OakRiver

Ulrika Ekström, vd, ägare och rådgivare, specialist på medie- och budskapsträning, kriskommunikation och förändringskommunikation. Ulrika kommer närmast från ett uppdrag som tf vd och byråledare på Hill &Knowlton och har före dess varit verksam som informationschef på SSAB och Coop Sverige.

Petra Whitehead, rådgivare med tolv års erfarenhet av proch kommunikation, främst inom livsmedelsbranschen med inriktning på ledningsnära tjänster och konsumentnära kommunikation. Hon kommer närmast från en tjänst som seniorkonsult på Hill & Knowlton där hon ansvarade för sektorn Food & Beverage. Tidigare har hon arbetat som presschef och kommunikatör på olika bolag inom KF-sfären.

Maria Sitell, rådgivare med 20 års erfarenhet av kommunikation inom främst hälsobranschen, livsmedelsindustrin och vårdsektorn. Maria är främst verksam inom opinionsbildning, lobbying och medierelationer. Hon kommer senast från Gullers Grupp och var fram till 2008 chef för sektorn Food & Beverage på Hill &Knowton. Maria är legitimerad dietist, folkhälsovetare och skribent med en bakgrund från hälso- och sjukvården.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Hill+Knowlton Strategies

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.