Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Nya medarbetare till Join the Carnival

Publicerad: 13 maj 2013, 12:04

Sebastian Otarola Frida Wadsby och Malin Wallén

Kommunikationsbyrån Join the Carnival plockar in nya medarbetare i personalstyrkan för att möta behoven i nya uppdrag samt expanderade kundprojekt. Malin Wallén, Frida Wadsby och Sebastian Otarola är de senaste tillskotten.


– I och med att byrån växer så fanns behovet av att tillsätta nya roller säger Peder Rotkirch, grundare av Join the Carnival. Malin, Frida och Sebastian har alla tre olika bakgrunder med starka personligheter vilket vi värderar på Join the Carnival. Något vi tycker är extra viktigt för att kunna skapa bra kommunikation som berör.

Malin Wallén går in som Client Director och har mångårig internationell erfarenhet i branschen. Hon kommer senast från The Brand Union i Stockholm och har tidigare varit baserad i London där hon har jobbat som producent och projektledare på byråer så som Why Not Associates, Imagination, Intro et alt.

Frida Wadsby som går in som Planner kommer tidigare från DGA och Tribal DDB i Amsterdam där hon bland annat har jobbat med kunder som Captain Morgan, Unilever och H&M. hon har examen från diplomprogrammet Interactive Communication från Berghs.

– Extra kul är att vi lyckats få två mycket kompetenta tjejer att söka till oss, säger Peder Rotkirch. Branschen behöver uppvisa en större mångfald och framförallt inom området för vår spetskompetens kring digitala beteenden och social marknadsföring.

Sebastian Otarola avslutar inom kort sin utbildning på Hyper Island och kommer att arbeta med experimentmarknadsföring för kunds räkning. Han börjar officiellt direkt efter sin examen från Digital Media programmet den 20:e juni.

Bland Join the Carnivals kunder finns bland annat 7-Eleven, Pressbyrån, Reebok och Securitas Direct.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.