Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Nya stjärnklienter för Iconic Sthlm

Publicerad: 12 september 2012, 10:33

Nour El Refai, Icona Pop och Bea Åkerlund – nya klienter för Iconic Sthlm.

Varumärkesbyrån Iconic Sthlm, som sedan tidigare har namn som Mikael Persbrandt, Jens Lapidus och Therese Alshammar i stallet, utökar den svenska klientskaran med programledaren Nour El Refai, popduon Icona Pop och stjärnstylisten Bea Åkerlund.


Iconic Sthlm grundades förra hösten av Nina Philipson och Jonas Hildeland som båda tidigare jobbat på Zlatan Ibrahimovic-byrån Perfect Brands.

Iconic Sthlm har även inlett ett samarbete med en partner i Los Angeles så att byrån kan förmedla internationella namn för den skandinaviska marknaden.

–  Det är mycket glädjande att kunna hälsa Nour El Refai, Icona Pop och Bea Åkerlund välkomna till Iconic Sthlm. De kompletterar vårt erbjudande, som går ut på att hjälpa våra kunder att hitta rätt person till rätt uppdrag, både via våra egna klienter och vårt omfattande externa nätverk, säger Nina Philipson i ett pressmeddelande.

Iconic Sthlm:s första bokslut kommer nästa år.

Exempel på hur man jobbar är Therese Alshammars samarbete med Subway, Cecilia Forss och Mathilda von Essens reklamjobb för JC och Åhléns film med Maria Nilsdotter.

– Vi drivs av att jobba med starka personligheter och koppla ihop dom  med intressanta samarbetspartners. Att kapitalisera på sitt personliga  varumärke blir allt viktigare och vi ser en klar potential i marknaden,  säger Nina Philipson.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.