Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Nystartade One Hour Agency ber om 60 minuter

Publicerad: 12 februari 2014, 12:04

One Hour Agency. Fr. v: Jacob Eriksson, Ben Langeveld, Michele Zazzara, Kali Adams, Ingmar Larsen, Sascha Jespersen, Calle Enström och Anja Bergman

Under en timmes tid vill de visa vad de går för. One Hour Agency föddes på Hyper Island och är en byrå med ett snabbt koncept.


De vill boosta varumärken och verksamheter genom att lösa deras problem inom en mycket begränsad tidsram.  

Byrån består av åtta kreatörer. De har en plan för hur den inledande timmens minuter ska användas. Först tio minuters brief, sedan 30 minuters idéarbete, tio minuters presentation och tio minuters utvärdering.  

– Vi vill hjälpa företag och varumärken i en timme och se vad det finns för möjligheter att få organisationen att växa efter det, säger Ingmar Larsen, en av kreatörerna på One Hour Agency.  

Men att det ska bli stressigt är ingenting de oroar sig för.  

– Vi tänkte: vad kan vi göra under en timme? Den tiden räcker till mycket där vi kan inspirera och jobba i ett kul format. En timme räcker för att skapa sig en bild av organisationen, kontakt med kunden och dela med sig om tankar kring ett specifikt problem, säger Ingmar Larsen.  

Innan företaget slog upp dörrarna i Stockholm i december förra året har de prövat konceptet i New York.  

– Vi har fått bra feedback. I New York testade vi idén på byråer som Your Majesty, Sid Lee och WolffOlins. Folk tycker vi är knäppa men de gillar det.  

One Hour Agency jobbar i nuläget bland andra Utbildningsradion, UR. I nuläget vill de inte gå ut med fler namn.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.