Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Nyström spelar högt

Publicerad: 21 september 2009, 12:59

Pontus Nyströms nystartade pr-byrå Brand PR tar hem uppdraget att jobba med Svenska Spels varumärkesbyggande pr och strategier i sociala medier. – Vi utvärderade ett antal byråer och Brand PR var den byrå som hade störst strategisk höjd och kundkap om varumärkesbyggande, säger Jeanette Ström, pr-chef på Svenska Spel.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelBrand PRPontus Nyström

Pontus Nyström får uppdrag från Jeanette Ström.

Pontus Nyström startade i april sin tredje pr-byrå. Han har tidigare grundat både Vox och Tattoo. Han var sedan vd  och kreativ chef på Edelmans Stockholmskontor och jobbade sedan som kreativ chef för Edelman Digital i Europa.
– Det blev väldigt mycket resor. När min yngsta dotter sa att nu är pappa hemma på besök igen, insåg jag att det var dags att göra något nytt, säger Pontus Nyström.

Det blev Brand PR som såg dagens ljus i april i år. Pontus Nyström kallar det för sin sista byrå. I dagsläget är det sju personer som är knutna till byrån.
– Vi jobbar i ett nätverk och med lite olika anställningsformer. På så sätt kan vi anpassa organisationen efter kundernas efterfrågan.

Trots byråns korta tid på marknaden fick de nu under sommaren ett riktigt prestigeuppdrag: Svenska Spel. Tillsammans med Garbergs, Carat och JJ Partners sätter Brand PR tonen för varumärkesarbetet.
– Min känsla är att både pr och sociala medier får en mer strategisk roll för kommunikationen. Det är där man bygger varumärket och skapar trovärdighet.

Brand PR jobbar också med Apollo och Novair och sedan ett hemligt projekt med en ny bensinkedja, som ska in på den svenska marknaden.
– Vi siktar på att ha ganska få uppdrag, men på hög nivå.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News