Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 13 juli 2010, 13:06
Det är svårt att hänga med i diskussionerna kring olika varumärken på Twitter. Därför lanseras nu gratisverktyget Chatterscope som automatiskt ska hålla koll på vad som egentligen sägs.
Ämnen i artikeln:
Twitter– Befintliga sentiment-analysis-vektyg har inte kunnat bedöma om Twitterinlägg är positiva eller negativa eftersom de är så korta. Men nu finns det ett verktyg som är anpassat för just det formatet, säger Rasmus Löwenmo på Lewis PR, som står bakom sidan.
Tjänsten delar in inläggen i positiva/neutrala/negativa. Vem som helst kan gå med och registrera en användare men tjänsten riktar sig främst till företagens egna marknadsavdelningar.
– Det är ett sätt för företag att hålla koll på vad som sägs om sina varumärken utan att sitta och göra manuella sökningar, säger Rasmus Löwenmo.
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
Twitter