Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Nytt gratisverktyg håller koll på Twitter

Publicerad: 13 juli 2010, 13:06

Det är svårt att hänga med i diskussionerna  kring olika varumärken på Twitter. Därför lanseras nu gratisverktyget Chatterscope som automatiskt ska hålla koll på vad som egentligen sägs.


Ämnen i artikeln:

Twitter

– Befintliga sentiment-analysis-vektyg har inte kunnat bedöma om Twitterinlägg är positiva eller negativa eftersom de är så korta. Men nu finns det ett verktyg som är anpassat för just det formatet, säger Rasmus Löwenmo på Lewis PR, som står bakom sidan.

Tjänsten delar in inläggen i positiva/neutrala/negativa. Vem som helst kan gå med och registrera en användare men tjänsten riktar sig främst till företagens egna marknadsavdelningar.

– Det är ett sätt för företag att hålla koll på vad som sägs om sina varumärken utan att sitta och göra manuella sökningar, säger Rasmus Löwenmo.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Twitter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.