Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Nytt kundrekord för Advisa efter Feel-kampanj

Publicerad: 24 Februari 2014, 10:42

Kampanjen hundraklappen gav avkastning.

Både under december och januari slog det ekonomiska rådgivningsföretaget Advisa rekord i antalet kunder. Samtidigt rullade företaget sina kampanjer "Hundraklappen" och "Fattigmånaden" i samband med nystartade pr-byrån Feel Communication.


Ämnen i artikeln:

Feel Communication

Budskapet med "Hundraklappen" var att svenskarna inte skulle låna pengar till fina och dyra julklappar. Istället lyfte kampanjen fram julklappar som inte kostade mer än hundra kronor.  

Genom traditionell och digital pr jobbade Advisa fram julkampanjen med hjälp av Feel Communication. I januari kom sedan uppföljaren, "Fattigmånaden".

– Vi hjälpte flest kunder under december sedan starten 2011. Rekord i antalet kunder slog vi i januari under uppföljningskampanjen, säger Maria Selting, kommunikationsansvarig på Advisa.  

Feel Communication startades i höstas av Eleonor Dahlberg och Robert Carlsson. Advisa var pr-byråns första kund. I dag jobbar de med bland andra Falling Whistles, Bythjul.com och Fotografiska.

Arbetsgruppen på Advisa är Maria Selting, projektledare, Tomas Måsviken, Creative Director och Thibault Doubliez, ansvarig utvecklare.

Projektledare på Feel Communication är Eleonor Dahlberg.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Feel Communication

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.