Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Nytt mäklarkoncept snackis på Facebook

Publicerad: 26 September 2013, 13:06

Mäklarfirman Roi satsar på snygga bilder

Hans Moberg har arbetat i mäklarbranschen sedan 1995. Han startade egna mäklarfirman Roi för 1,5 år sedan. Han vidareutvecklar nu konceptet och erbjuder ett light franchise-koncept för mäklare som vill hoppa av och starta eget. – Vi har redan två franchisetagare klara, två reserverade och en handfull leads, säger han.


Ämnen i artikeln:

Facebook

Hans Moberg har också skapat extra uppmärksamhet för Roi genom foton utöver det vanliga kring ett Sigtuna-objekt.

–  Jag jobbade på Widerlöv & Company då vi sålde en lägenhet i  Vasastan för 1 krona som gick upp till 3,7 miljoner kronor. Så jag har erfarenhet av att arbeta med pr-frågor i mäklarbranschen, säger Hans  Moberg.

Han berättar att allt började med att han skulle sälja ett objekt i Sigtuna.
Han tyckte, som boende i Uppsala, att Sigtuna känns lite diffust som område.

–  Det finns rika människor, men så mycket mer känner man kanske inte  till. Vi ville framhäva det mer än vad man tidigare har gjort. Det ser  ju ut som Gardasjön där, säger Hans Moberg.

Roi arbetar nära fotografer och inredare för att sälja bostäderna till maximalt pris. Objektet i sig var ganska vanligt.

En villa på 216 kvadratmeter som går för 5,5 miljoner kronor.

Bilderna fick dock Hemnet att gå i taket och annonsen har plockats bort.
–  Hemnet tyckte att bilderna är för livsstilsinriktade. Jag fattar inte  varför. Vi påminner ju om Fantastic Frank, men Hemnet ville att vi  skulle återkomma med något mer normalt, säger Hans Moberg.

Det var  också i samband med Sigtuna-försäljningen som han kom på franchiseidén.  Diskussionen har pågått ett halvår, men franchisekonceptet blev  verklighet i dagarna.

– Vi tyckte att vi såg en lucka i  mäklarbranschen där det ofta handlar om att man måste genomföra stora  kampanjer om man ska öppna eget ofta med tv-reklam och liknande. Vi  erbjuder ett light-koncept, säger Hans Moberg.

Enkelt förklarat går  det ut på ett bland annat erbjuda en cd-skiva med vilken inredning man har gjort,  webbplattformen och lite annat smått och gott.

– Det går att skapa en mäklarfirma med en snygg kostym och en effektiv webb, säger Hans Moberg.

Roi har redan tecknat avtal för Vasastan och Åre, men fler franchisetagare är på ingång.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Facebook

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.