Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

P&G samarbetar med Sarah Sjöström för att hylla föräldrarna

Publicerad: 19 April 2016, 13:10

Sarah Sjöström med föräldrarna Göran och Jenny Sjöström.

Inför OS i Rio 2016 kommer P&G samarbeta med Sarah Sjöström och hennes föräldrar i kampanjen "Tack mamma och pappa". Kampanjen vill lyfta och hylla föräldrarna för deras insats.


Ämnen i artikeln:

Procter & GambleSarah SjöströmOS 2016

P&G, Procter & Gamble, meddelar i dag att de inleder ett sponsorskap med simmaren Sarah Sjöström och hennes föräldrar i samband med OS i Rio. Både Sarah Sjöström och hennes föräldrar Jenny och Göran Sjöström kommer vara ansiktena utåt i kampanjen "Tack mamma och pappa".

Kampanjen görs för att uppmärksamma föräldrars insats för deras idrottande barn och lanserades av P&G inför OS i London år 2012. Det här är tredje gången företaget genomför kampanjen.

Sarah Sjöström är regerande världsmästare i 100 meter fjäril, och nu är hon glad att få göra ett samarbete som även hyllar hennes föräldrars insats.

– Jag är stolt över att kunna samarbeta med ett företag som P&G. De förstår att jag inte skulle vara där jag är idag och tävla på den absolut högsta nivån om det inte vore för mina föräldrar. Förutom all hjälp jag fått från dem genom åren, framförallt under ungdomsåren, har de varit mina största supportrar sedan dag ett. Det betyder verkligen mycket för mig att P&G väljer att uppmärksamma även dem och deras viktiga insats, säger Sarah Sjöström i ett uttalande.

P&G kommer som en del av samarbetet se till så att Jenny och Göran Sjöström kan vara på plats och heja på sin dotter när det gäller i Rio i år. De kommer även ha tillgång till P&G:s så kallade "Family Home" som ligger i den olympiska byn, och där kan de umgås under tävlingarna tillsammans med sin dotter.

Louise Lindberg


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev