Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Pågående tv-krig – då bjuder Kanal 5 på pr-semla

Publicerad: 9 Februari 2016, 15:49

Idag är det "Femmeldagen".

Foto: Julia Lundin

Fettisdagen till ära. Då skickar Kanal 5 ut massvis med pr-semlor till landets medier.


Ämnen i artikeln:

Discovery Networks SwedenDan PanasKanal 5

Fettisdagen är här. En dag då du kan festa på semlor utan att ha dåligt samvete. Kanske är du en av de som idag har uppvaktats av Discovery Networks Sweden och Kanal 5 på din arbetsplats. Kanal 5 har nämligen skapat uttrycket ”Femmeldagen” och gjort en ekologisk semla med hjälp av tv-bagaren Sebastien Boudet. Självklart är hatten på ”femlan” pudrad med tv-kanalens logga.

– Man kan fråga sig varför vi inte har gjort detta tidigare. Det är ju öppet mål. Det känns härligt att kunna bjuda på ”femlan”, säger Dan Panas, presschef på Discovery, till Resumé.

Hur många har ni skickat ut?
– För en göteborgsvitsare: vi har skickat ut mandelmassor med semlor.

Och reaktionerna?
– Såhär långt känns det som att femlan har landat fint i fikalandet Sverige.

Är det någon byrå som ligger bakom?
– Det är en alldeles egen idé från ett av alla sköna spånmöten på pressavdelningen.

Discovery har den senaste veckan haft det hett om öronen. Förra måndagen stängde nämligen Canal Digital och Bredbandsbolaget av Discoverys kanaler för över två miljoner svenskar efter att parterna inte kunnat komma överens om ett avtal.

Den spontana tanken är att pr-semlan tar uppmärksamheten från tv-konflikten med Telenor.

– När det gäller Telenor så har det inte hänt något nytt. Jag kan inte spekulera, säger Dan Panas.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.