Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Personfokus, sociala medier-detox och kortsiktighet – rätt och fel i valkampanjen 2022

Publicerad: 5 juli 2022, 10:42

2022 åker Jimmie Åkesson (SD) ut i landet, på pubturné, tillsammans med Jan Emanuel Johansson. Och S lägger ner sitt Twitterkonto.

Foto: Johan Nilsson/TT.

Valkampanjer har blivit som sociala medier – det bara skrollar på utan att något händer. Skillnaden är att 2022 är det ute med sociala medier i politiken. Åtminstone officiellt. Resumés Leon Nudel, med en bakgrund i pr-branschen, har frågat sina gamla kolleger om vad och vilka som är viktigast under årets valkampanj.


Ämnen i artikeln:

Valet 2022PolitikPolitisk kommunikationGöran PerssonJimmie ÅkessonCarl Bildt

1. DET PERSONLIGA MÖTET
I maj meddelade Socialdemokraterna att Twitterkontot var släckt och att de tänkte lägga krutet på att knacka dörr. ”Det här att sociala medier ska fixa hela valrörelsen,

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.