Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Philips lyser upp Skistars fjällvärld

Publicerad: 25 Juni 2014, 09:13

Kampanjbild Skistar

TP Vision, tillverkaren och marknadsföraren av Philips TV, blir en av SkiStars största partners. Genom samarbetet kommer Philips teveapparater blir presenterande sponsor till Skistars kommande nysatsningen på parker. Genom att tillföra Ambilight ljus förstärks också upplevelsen av fjällvärlden.


Ämnen i artikeln:

SkistarPhilips TV

Genom ett nytecknat avtal blir TP Vision en av SkiStars största partners. Samarbetsavtalet är långsiktigt och TP Vision kommer inför skidsäsongen 2014/2015 att påbörja ett omfattande arbete med att öka medvetenheten om tekniken Ambilight som finns på Philips teveapparater.

– Som partner till SkiStar finns möjligheten till ett trovärdigt och strategiskt lyft som bidrar   till att driva och förflytta varumärken långsiktigt. Samarbetet med TP Vision och Philips   teveapparater är ett lysande exempel på just det, säger Maria Andrén, partneransvarig på   SkiStar i ett pressmeddelande.  

Som första kommer avtalet exklusivt att gälla orten Åre för   att sedan utökas med fler av SkiStars resmål. För att närma sig konsumenten väljer TP Vision att gå utanför butik till en arena där målgruppen av män mellan 20 och 39 år finns.  

– Vi ser en fantastisk koppling mellan SkiStars parker och det vi vill åstadkomma. Genom   att förstärka de redan positiva upplevelser som hör skidåkning till har vi en möjlighet att   bygga varaktiga relationer med vår viktigaste målgrupp, säger Johanna Hedenbergh nordisk   marknadschef på TP Vision  Philips Ambilight TV i en kommentar.

Sedan tidigare återfinns ICA och Arla, Trygg Hansa, Telenor, Audi, Cloetta och Opel, McDonalds, Volvo, Coca Cola, Bergans, Samsung, Remember och BMW i Skistars stall av partners.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

SkistarPhilips TV

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.