Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Phone house nya pr-byrå

Publicerad: 12 oktober 2010, 10:27

The phone house har valt Lewis pr som ny pr-byrå. Uppdraget är att lyfta återförsäljarens varumärke.


Ämnen i artikeln:

The Phone House

Nils Holmlöv, Nordenchef på Lewis pr. Foto: Pressbild.

Mobilåterförsäljaren har tidigare samarbetat med Lewis pr vid ett antal tillfällen. Nu väljer man att fördjupa samarbetet och väljer byrån som fast partner.

– Det kändes därför som ett naturligt steg att fördjupa vårt samarbete, säger Jonny Malmlöf, pr-ansvarig på The phone house.

Nils Holmlöv, Nordenchef på Lewis pr, utvecklar:

– Vi har jobbat med The phone house till och från tidigare. Vi har bland annat har hjälpt dem med rådgivning. Nu arbetar de mer aktivt med marknadsföring och gör en integrerad satsning. Därför ville de ha ett mer fast arrangemang, säger han.

Rent konkret innebär det att företaget nu är mer marknadsinriktade än tidigare. Förutom ren marknadsföring kompletterar de sin strategi med pr.

– Det som är intressant med The phone house är att de har en särställning på marknaden. De kan säga saker som mindre aktörer drar sig för att säga. Vi vill lyfta fram att de är oberoende, att de är experter på tekniken de säljer och kan ge bra råd, säger Nils Holmlöv.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

The Phone House

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.