PR
Photobox väljer Aspekta
Publicerad: 23 mars 2011, 10:36
Photobox är marknadsledande inom digitalfotoframkallning i Europa. Företaget har nu valt Aspekta som sin pr-partner för sin satsning i Skandinavien.
Ämnen i artikeln:
AspektaCS
Christian Ström
Linda Molin
Photobox lanserades i Skandinavien år 2009 och har sedan dess vuxit kraftigt. Nu ska företaget växa ytterligare och anlitar pr-byrån Aspekta för att sköta kommunikationen på den skandinaviska marknaden
– Photobox har ett sortiment som verkligen tar vara på människors behov av att dela och dokumentera minnen. Vi har börjat planera årets PR-aktiviteter för att synliggöra och stärka Photobox och kommer att sätta igång under april månad, säger Linda Molin, teamledare på Aspekta.
Flera branschöverskridande samarbeten är redan igång. Bland annat har ICA valt Photobox som samarbetspartner för sin fototjänst ICA Foto. Även samarbeten med Fritidsresor, Bonniers Bokklubbar och NetOnNet har inletts.
– Vi upplever ett stort engagemang från Aspektas sida och känner att vi fått det starka kommunikativa stöd vi behöver när vi nu ska växa på en för oss ny och strategiskt viktigt marknad, säger Andreas Arnell i ett pressmeddelande.
Aspekta har idag ett tjugotal medarbetare och en byråintäkt på 19 miljoner kronor år 2010. Basen finns i Malmö och företaget har även kontor i Köpenhamn och Stockholm.