Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Pirelli väljer Comvision

Publicerad: 14 januari 2013, 09:01

Foto: Pressbild.

En av världens största däckfabrikanter, Pirelli, har valt Comvion som PR- och kommunikationsbyrå i Sverige, Finland och Norge.


– Pirelli har nyligen förvärvat Däckia-kedjan i Sverige och ska 2013  stärka sin verksamhet i Norden. Comvision erbjöd den bästa kompetensen  och de vassaste koncepten, säger Daniele Östholm, marknadschef för  Pirelli Tyre Nordic i en kommentar.

Comvision har haft uppdraget att sköta Goodyear Dunlops PR-verksamhet i Sverige, Norden och Baltikum sedan 2006:

– Det  känns fantastiskt kul att få en ny utmaning med Pirelli, som gör  kraftfulla satsningar för framtiden, som har stort fokus på premiumdäck  och som är ett varumärke laddat med många historiska framgångar, inte  minst inom motorsport, förklarar Lars-Ola Nordqvist, vd för Comvision i  en kommentar.

Pirelli-avtalet börjar gälla från och med januari.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.