Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 10 april 2015, 07:16
Fyller Sverige med dörrar.
En dörr på Norrmalmstorg. Det var startskottet för Hyresgästföreningens och Le Bureaus kampanj för att skapa fler bostäder. De placeras nämligen ut på platser där det är mer eller mindre möjligt att bygga bostäder.
Samtidigt som dörroffensiven rullar ut i landet släpper Hyresgästföreningen tre filmer där skådespelaren Olle Sarri provar att bo på sjön, i skogen och på ett grustag. Där diskuterar han möjligheterna tillsammans med experter. Allt under parollen "Kan man bo här?"
Tanken är att få politikerna att tänka till.
– Syftet med kampanjen är att uppmärksamma bostadsbristen som finns runtom i landet, men också att få till en diskussion kring alla möjligheter som finns att bygga fler hem, säger Minna Rahko, projektledare på Hyresgästföreningen, i en kommentar.
Filmerna sänds i Hyresgästföreningens sociala medier och är framtagna av Hobby Film och Patrik Eklund. Kampanjen består också av digital- och printannonser.
– Det finns en frustration kring bostadsbristen hos allmänheten, men det finns lösningar och det går att påverka politikerna. Med den här kampanjen vill vi fokusera på möjligheter och få allmänheten att peppa politikerna, säger Mikael Ståhl, Digital ad på Le Bureau.
Se filmen här: