Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 23 januari 2009, 09:43
Polarn O. Pyret har valt ny pr-byrå. Ibeyostudio tar över efter Prime
– Konkurrensen ökar hela tiden och vi måste synas mer, säger Åsa Bergendorf Olsson, marknadschef på Polarn O. Pyret.
Bild från en kampanj hösten 2008.
Under hösten har Polarn O. Pyret genomfört en pitch för att hitta en ny pr-byrå. Valet föll på nybildade Ibeyostudio. Det innebär att det fleråriga samarbetet med Prime PR är över.
– Vi har samarbetat med Prime länge och kände att det var dags för något nytt. Ibeyostudio har kunskap från retail vilket kändes spännande. De har en bra förståelse för branschen från kundsidan, säger Åsa Bergendorf Olsson.
Ibeyostudio är en relativt nybildad byrå som tillkom genom en sammanslagning av pressagenturen Ibeyo och eventbolaget Kolligo.
Vilka byråer träffade ni?
– Vi hade sett ut ett antal byråer innan men jag kan inte säga några namn. Vi var intresserade av sådana som jobbar nära branschen, taktiska byråer med bra kännedom om modebranschen och bra kontakter med stylister och modepress.
Vad är målet?
– Att vi ska synas mer, bli mer proaktiva. Ibeyostudio kommer att jobba mycket med vårat showroom och hålla i kontakter med tidningar. Det dyker upp nya barnklädesmärken hela tiden och konkurrensen ökar. Vi måste synas mer, säger Åsa Bergendorf Olsson.
Uppdraget gäller även olika pr-aktiviteter under 2009.
Linda Fagerlind