Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Polhem PR boostar Claudia Schiffer

Publicerad: 27 December 2013, 12:15

Claudia Schiffer i sina nya bågar.

Tyska Rodenstock, som gör exklusiva glasögonbågar, inleder ett samarbete med supermodellen Claudia Schiffer. Svenska Polhem PR har anlitats för kampanjen i Sverige och Norge.


Ämnen i artikeln:

Alexandra ÖfwermanPolhem PR

Kollektionen ”Claudia Schiffer by Rodenstock”, som släpps inom kort, kommer att innehålla solglasögon och glasögonbågar för kvinnor.

Claudia Schiffer, 43, som snart även lanserar en egen hemsida är creative director för sitt eget varumärke och noggrann med hur hon framställs.

– Jag växte upp med Rodenstock som är toppen av kvalitet när det gäller solglasögon och glasögonglas. Därför är de den perfekta partnern och jag ser fram emot att visa världen varför jag valde dem. Kombinationen med mina designidéer och deras tekniska expertis gör mig stolt över den kollektion vi har skapat tillsammans, säger Claudia Schiffer in en kommentar.

Svenskägda Polhem PR har anlitats av Rodenstock för pr i Sverige och Norge.

Alexandra Öfwerman, som tillträdde som Sverigechef på Polhem PR i höstas, är mycket nöjd med kundtillströmningen. Byrån fokuserar på kunder inom mode, skönhet, sport, inredning och livsstil.

– Vi har fått in sju nya varumärken sedan jag tillträdde och det bara rullar på, det känns jättebra, säger hon till Resumé.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.