Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Populär Berghs-lärare slutar

Publicerad: 10 februari 2011, 11:04

Efter tre år som ämnesansvarig för Strategisk kommunikation och PR-utbildningen slutar Hannes Kerstell på Berghs. Han satsar nu all kraft på sitt jobb som seniorkonsult på Prime.


Ämnen i artikeln:

BerghsPrime

Hannes Kerstell. Foto: Berghs.

– Prime är ett tufft ställe att jobba på. Det är svårt att kombinera konsultjobbet med andra uppdrag om man som jag har två barn, säger Hannes Kerstell.

Med tiden har han hunnit avverka tre kullar av PR-studenter. Han är stolt över att söktrycket är större än tidigare och att han lyckats driva utbildningen mot en tydligare marknads-PR inriktning. Samtidigt tror han att Berghs behöver nytt blod.

– Det är viktigt att man tar in någon som förstår den verklighet som studenterna ska ut i. Kommunikationslandskapet förändras och det är viktigt att Berghs-studenterna blir förberedda på den verklighet som de möter när de blir färdiga, säger Hannes Kerstell.

I fortsättningen kommer arbetet som seniorkonsult på Prime ta all hans tid. I nuläget diskuterar han och PR-byrån framtida arbetsuppgifter.

– Huvudskälet till att jag slutar är att jag vill ägna all min tid åt Primes kunder och vara med på den internationella resan som Prime står inför just nu. Parallellt med de tre Berghs-åren har det hänt mycket spännande saker på Prime.  Vi blev förra året världens mest prisbelönta pr-byrå. Och de kommande åren kommer vi ägna stor kraft åt att utveckla vår verksamhet på våra kontor i Bryssel och New York. Den resan känns otroligt spännande och något som jag vill ägna min tid åt, säger han och fortsätter:

– Jag är med i processen att ta fram efterträdare och det finns flera bra kandidater. Jag kommer också fortsätta göra saker tillsammans med Berghs som att vara handledare, sitta i advisory board och hålla föreläsningar.

– Jag har haft förmånen att ta ut tre fantastiska klasser och träffat massor av inspirerande och duktiga människor. Jag har fört in marknads-pr perspektivet i pr-utbildningen. Intresset för utbildningen har ökat och vi hade näst mest sökande till pr-utbildningen, efter reklam, förra året vilket är bra.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

BerghsPrime

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.