Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Post-it kriget är avslutat – byrån Havas droppade micken

Publicerad: 25 Maj 2016, 11:06

För en vecka sedan skrev Resumé om post-it-kriget i New York, och nu har en byrå gått ut som segrare: Havas Worldwide. De gjorde nämligen en gigantisk "mic drop".


Tävlingen i vem som dekorerar kontorsfönster snyggast med post-it-lappar började med ett simpelt "Hi". Sedan exploderade det av lappar i fönstrena på Canal Street i New York då byråer försökte överträffa varandra.

Men nu har kriget kommit till sitt slut då byrån Havas Worldwide har droppat micken med, såklart, post-it-lappar. Enligt Adweek ska konstverket ha tagit fyra timmar för byrån att färdigställa, och med micken som täcker hela byggnadens fasad kan man lugnt säga att de går vinnande ut ur tävlingen.

Under hashtagen #postitwar på Instagram hittar man många hyllningar till konstverket, som knappast någon vågar sig på att ens försöka överträffa.

Well played. #canalnote #postitwar #gopro @canalnotes @havasww Ett filmklipp publicerat av David Karl (@dks_instalife) Maj 24, 2016 kl. 12:04 PDT
Ok #Havas this is super impressive! U win. #PostitWar #canalnotes #GettyImages #micdrop Ett foto publicerat av Pierce Wright (@dp_dubs) Maj 24, 2016 kl. 3:38 PDT
You've got to be kidding me. You win, Havas. You win. RESPECK. #canalnotes #postitwar Ett foto publicerat av @alina.d.nyc Maj 24, 2016 kl. 1:25 PDT

Louise Lindberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.