Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

PostNord lyser upp mörka platser för att marknadsföra Riktiga Vykort

Publicerad: 14 December 2018, 14:27

Via PostNords app Riktiga Vykort kan användaren skicka bilder på telefonen direkt som fysiska vykort.


Ämnen i artikeln:

PostNordJulkampanjForsman & Bodenfors

För att marknadsföra appen kommer ljushjärtan i jul projiceras på mörka platser. Dessutom bjuder PostNord på ett kort inför julen. Julkampanjen är utformad av Forsman & Bodenfors.

– Kampanjen har ett tema som lämnar en fin känsla efter sig eftersom
den uppmanar mottagaren att göra någon glad. Någon som kanske är
ganska ensam. Det finns alldeles för många ensamma människor i
samhället som inte nås av den varma gemenskap som julen ska stå
för, och jag hoppas att den här kampanjen kan göra en liten skillnad
här, säger Maria Blomberg, projektledare marknad på PostNord, i ett pressmeddelande.

– Under julhetsen så tänker vi oftast på människor i vår absoluta närhet. Därför ville vi påminna folk att den som behöver ditt julkort som mest kanske inte är den du tänker på först. Oavsett om det är en avlägsen släkting eller kanske en kompis som flyttat till en ny stad, kommenterar Hampus Elfström, copywriter på Forsman & Bodenfors.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.