Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Pr-byrå blir content-byrå

Publicerad: 16 oktober 2014, 12:58

Lars Wirtén, grundare och Kristina Lang Falck, vd.

Tio år som pr–byrå. Nu titulerar Wirtén om sig och blir content-byrå.


Från att ha kallat sig pr–byrå byter Wirtén både namn och inriktning. Numer titulerar sig byrån som Wirtén Content Agency.

–  Vi har i grund och botten alltid sysslat med content. Effektiv pr idag är content marketing, säger byråns vd Kristina Lang Falck i ett pressmeddelande.

Byrån startade 1998 som en redaktionell byrå för kundtidningar, interntidningar och nyhetsbrev. Efter sex år breddade Wirtén erbjudandet till att även innefatta pr.

Nu går byrån tillbaka till rötterna och kallar sig återigen för en content-byrå.

–  Vårt senaste uppdrag, att producera ett digitalt magasin vars innehåll både kan och ska publiceras parallellt i andra digitala kanaler, är ett typexempel på hur vi ser på såväl vår som marknadens utveckling i stort. En utveckling som är oerhört spännande, men som kräver andra sätt att arbeta än den traditionella pr-byrån, fortsätter Kristina Lang Falck.

Susanna Sköld

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.