Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Pr-byråer ångrar Sahlin-attack

Publicerad: 6 juli 2010, 10:48

I helgen gick 26 ordförande i socialdemokratiska partidistrikt till attack mot Alliansen och krävde att hatkampanjen mot Mona Sahlin stoppas. I artikeln riktas även kritik mot pr-byråerna Prime och Diplomat. Nu ber båda byråerna om ursäkt.


Ämnen i artikeln:

AlmedalenPrimeDiplomatMona Sahlin

Mona Sahlin.

Stoppa hatkampanjen mot Mona Sahlin. Så löd rubriken i DN:s debattartikel i helgen. Efter att brevet med osanningar om Mona Sahlin cirkulerat på nytt menade personerna bakom debattartikeln att det är både oacceptabelt och ovärdigt en svensk valrörelse.

Valet borde snarare handla om jobben, skolan, sjukvården och ökad rättvisa, löd det.

I artikeln riktas även kritik mot att Diplomat PR skickat vidare brev med osanningar om Mona Sahlin samt att Prime skickat vidare en Youtube-film med ungefär samma innehåll som i brevet. Nu ber båda pr-byråerna om ursäkt:

– Jag fick brevet i april och skickade det vidare till kompisar. Jag bad om ursäkt till de s-kontakter jag har. Det var mitt och inte byråns klantiga mistag, säger Gunnar Fröroth, grundare Diplomat PR.

Han tycker också att byrån fått onödigt mycket kritik för händelsen:

– Som en av flera aktörer kan jag tycka att vi har fått orimligt mycket uppmärksamhet, säger han.
Även Prime ber om ursäkt.

– Det hände för tre år sedan och var en 1,5 år gammal film. Jag har bett om ursäkt till Mona Sahlin och personerna runt henne och kan återigen bara säga att det var dumt. Sedan är det olyckligt att det på DN debatt står att det skedde för en tid sedan, säger Fredrik Andersson, ansvarig public relations på Prime PR.

Resumé har tidigare avslöjat att Mona Sahlins nya vapen är en bok som hon släpper i dagarna.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.