Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Pr-byråer skapar alternativt Almedalen tillsammans med Microsoft

Publicerad: 13 Maj 2020, 08:05

Therése Treutiger, vice vd på Microsoft Sverige, Jenny Åström, vd på Hill+Knowlton Sverige och Adam Lundberg, medgrundare på Rodolfo Agency.

Foto: Press

Pr-byrån Hill+Knowlton Strategies och kommunikationsbyrån Rodolfo går ihop med Microsoft för att starta ett digitalt alternativ till den inställda Almedalsveckan. ”Det är inte en ersättning – utan ett verktyg att fylla ett behov i saknad”, säger Jenny Åström, vd på Hill+Knowlton Sverige.


Ämnen i artikeln:

RodolfoMicrosoftHill+Knowlton

För lite mer än en månad sedan blev det känt att årets Almedalsvecka ställs in. Likaså ställs årets Politikervecka i Järva in. 

Därmed ställs två av Sveriges största mötesplatser för nätverkande in i spåren av coronaviruset. 

Men det behöver inte betyda att viktiga möten mellan politiker, näringsliv och intresseorganisationer inte blir av. Det menar techjätten Microsoft, pr-byrån  Hill+Knowlton Strategies och kommunikationsbyrån Rodolfo som nu lanserar det egna initiativet Framtidsarenan. 

Tanken är att skapa en digital mötesplats som självorganiseras på samma sätt som Almedalsveckan och Järvaveckan. Seminarier ska anordnas av fria arrangörer och kompletteras av ett huvudprogram som lyfter större perspektiv. 

– Både Järvaveckan och Politikerveckan i Almedalen hade varit naturliga arenor för samtal kring Sveriges framtid i slutet av denna vår. Vi vill inte att de ska lämna tomma hål efter sig på vägen in i sommaren och har därför tagit initiativ till den digitala konferensen Framtidsarenan. Det är inte en ersättning – utan ett verktyg att fylla ett behov i saknad, säger Jenny Åström, vd på Hill+Knowlton Sverige i ett pressmeddelande.

Att delta är kostnadsfritt och evenemanget går av stapeln den 16:e-17:e juni. Med start i dag bjuder arrangörerna in organisationer, företag, partier och andra samhällsaktörer. 

– Nu mer än någonsin behövs de breda diskussionerna över landets alla sektorer där beslutsfattare får mötas i samtal om vad har vi lärt oss den här våren och vad vi kan vi göra nu och till hösten för att komma vidare på bästa sätt. Tillsammans kan vi skapa nya möjligheter för Sverige, kommenterar Therése Treutiger, vice vd på Microsoft Sverige.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.