Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Pr-byrån lägger locket på om alkoholskandalen

Publicerad: 26 mars 2014, 13:14

Foto: Cohn & Wolfe.

Igår det stod det klart att dryckesjätten Carlsberg har tvingats återkalla nära 1 800 burkar med Pepsi Max som har gått ut till olika Lidl-butiker eftersom dessa innehåller Xide Citrus Fixx med en alkoholhalt på 4,5 procent. Carlbergs pr-byrå Cohn & Wolfe lägger locket på.


Ämnen i artikeln:

CarlsbergCohn & Wolfe

Carlsberg har beklagat incidenten och tillsatt en intern utredning för  att ta reda på hur det hela egentligen kunde inträffa.

Carlsberg menade  att det är svårt att få i sig drycken av misstag.

Det vill säga den färdigblandade drinken Xide Citrus Fixx är ljus i färgen, medan Pepsi Max är mörk.

Allt enligt Carlsbergs kommunikationschef Henric Byström.

Carlsbergs pr-byrå, Cohn & Wolfe, är lågmäld när Resumé stämmer av hur man hanterar krisen.

Man väljer också att svara på skriftlig väg.

Här  framgår bland annat från byråns konsumentansvarige, Elin Westin, att  man: ”såklart för en dialog med våra kunder när det inträffar den här  typen av händelser.”

Cohn & Wolfe arbetar både med Pepsi och Carlsberg Sverige.
”Det  är Carlsberg Sverige som producerar samtliga Pepsi-produkter för hela  den svenska marknaden och de arbetar för fullt med att hantera detta.”,  skriver Elin Westin.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

CarlsbergCohn & Wolfe

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News