Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Pr-profil tar över Kåken

Publicerad: 13 Augusti 2014, 14:42

Daniel Redgert

Foto: Pressbild: Radar Magazine

Till vardags är Daniel Redgert juniorkonsult på pr-byrån Patriksson Communication. Nästa vecka tar han över innestället Kåken i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

Patriksson CommunicationDaniel Redgert

Daniel Redgert tar över chefsskapet på Kåken tillsammans med Julia Frej, Pontus de Wolfe och Michaela Hamilton.

De senaste åren har Kåken i olika omgångar drivits av nattklubbsprofilen Salvatore Scappini.  Från och med 22 augusti tar det nya kvartetten över.

Hur kommer det att märkas att ni tar över Kåken?
– Vi är väldigt skrikiga av oss så det kommer nog att märkas. Och sen att vi är fyra som arbetar med det här projektet gör oss utbytbara vilket förhoppningsvis leder till hårt arbete och fina resultat i form av happenings utöver det vanliga. Det "vanliga" anser jag vara att boka en DJ och göra ett Facebook-event och tro att det kommer att bli bra, säger Daniel Redgert till Resumé.

Vad kommer ni att förändra?
– Grunden och varumärket Kåken är redan byggt – vilket vi tackar Salvatore Scappini och Fjodor Nikolajev för. Vi kommer att putsa lite på ytan, skapa lite mer roligt innehåll i form av show och stand up och killarna som drev Ölbaren uppe i Åre flyttar in för gott. Man ska snarare komma till Kåken för att hänga och uppleva än att supa skallen av sig – vilket man kanske gör i alla fall – men då kan man skylla på att det inte var syftet.

Hur kommer det gå att kombinera rollen som klubbchef med jobbet som pr-konsult?
– Vi gör alla andra grejer vid sidan av klubbandet för att vi anser att det gör just oss och stället mer intressant. Och för att möjliggöra det kan vi inte jobba varje kväll, därför är vi fyra som kör en kväll i veckan. Frågan är snarare hur Zeke Tastas klara av att driva Spy Bar typ själv?

Vilken typ av marknadsföring kommer ni att använda er av?
– Vi kommer att använda oss själv och våra kanaler som reklampelare. En publik gillar att följa en person, inte ett Instagramkonto under namnet ”Kåken” som drivs av en oberoende part.

Innan karriären som pr-konsult var Daniel Redgert bland annat chefredaktör på Radar Magazine.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.