Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

"Pr ska in i kommunikationens Hall of Fame"

Publicerad: 29 december 2008, 08:38

Newsdesk kliver in som sponsor till pr-kategorin i Guldägget.
– Vår ambition är att ge alla pr-kommunikatörer en ärlig chans att få kliva in i kommunikationens "hall of fame", säger Newsdesks grundare Kristofer Björkman.
Fötretaget bjuder nu in 5 000 pr-människor att delta i tävlingen.


– Ny pr-kategori med nya tävlingsvillkor har fått Newsdesk att gå in som sponsor av pr-katgorin i Guldägget. Ambitionen är inte att lusa ner tävlingen och galan med sin logo. Utan att tillsammans med Sveriges pr-kommunikatörer vara med att sätta modern, kreativ och effektiv pr på kartan i Sveriges största tävling i kommunikation, säger Kristofer Björkman och fortsätter:  

– Vi har alltid irriterat oss över att pr inte fått vara en del i Guldägget som vi anser vara den tveklöst största tävlingen i kommunikation i Sverige. När nu pr äntligen fått en egen kategori och i synnerhet mer ändamålsenliga spelregler, såg vi vår möjlighet att vara med och påverka. Vår ambition är att ge allapr-kommunikatörer en ärlig chans att få kliva in i kommunikationens "hall of fame", och där ta pr till nya höjder med inget mindre än sina egna bidrag. Vi tror nämligen att pr-kategorin på Guldägget inte kommer bli något annat än summan av inlämnade bidrag, säger Kristofer Björkman, grundare till Newsdesk.

Newsdesk bjuder in runt 5 000 kunder till tävlingen. Målet är att de ska vara med och tävla och påverka. Bidragen ska vara presentationsfilmer på 90 sekunder.

I januari startar  Newsdesk en tjänst där alla som vill kan ladda upp sina bidrag gratis. Newsdesk har även registrerat en blogg och ett socialt nätverk med namnet "PR Guld".

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.