Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Praoa som robotpersonlighetsdesigner? TRR uppmärksammar framtidens arbetsmarknad

Publicerad: 26 Februari 2019, 11:54

Trygghetsrådet, TRR, släppte nyligen rapporten "Framtidens arbetsliv är här". Nu släpper man i samarbete med Prime en reklamkampanj som ska uppmärksamma rapporten.


Ämnen i artikeln:

Prime

I rapporten "Framtidens arbetsliv är här" lyfter Trygghetsrådet fram tio jobb som kan finnas på framtidens arbetsmarknad. Några av de yrken som lyfts fram är vertikalodlare, robotpersonlighetsdesigner och kulturflätare.

För att skapa uppmärksamhet kring rapporten erbjuder man nu i samarbete med Furhat Robotics, Coor och Urban Oasis intresserade prao som någon av tjänsterna. Projektet är framtaget av Prime.

– Arbetsmarknaden är i ständig rörelse och många oroar sig över hur de ska hålla sig relevanta i framtiden. Därför ville vi ge människor möjlighet att testa ett framtida jobb redan idag. Själv siktar jag på att bli oldfluencer så fort rollen som reklamkreatör blir automatiserad, säger Robin Wiman, kreatör på Prime.

Arbetsgrupp TRR:

Claes Åberg, kommunikationschef

Erik Wickbom, digital strateg

Liselott Klinth, utvecklingschef

Anna Kregert, marknadskommunikatör

Christer Rosén, arbetsmarknadsanalytiker

Boo Ehlin, pressansvarig

Arbetsgrupp Prime Weber Shandwick

Carl-Fredrik Jaensson, kundansvarig

Petter Lublin, CD

Robin Wiman, AD

Maria Äppelryd, senior projektledare

Sara Davidsson, projektledare

Simon Edström, assisterande projektledare

Filippa Bolz, mediespecialist

Erik Isberg, digital strateg

Robert Hitchen, producent

Viktor Halldén, designer

Karin Ridderheim, omvärldsanalytiker

Ludvig Carlson, omvärldsanalytiker

Edward Boethius, omvärldsanalytiker

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Prime

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.