Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Pressbyrån blir Insamlingsbyrån – uppmanar folk att tömma hyllorna

Publicerad: 9 september 2015, 08:04

Just nu på Stockholms Central.

Foto: Pressbild

Pressbyrån kör igång en kampanj för att hjälpa världens flyktingar. All dagens försäljning från butiken på Stockholms Centralstation kommer gå till Rädda Barnen.


Butiken på Centralstationen är Sveriges största Pressbyrå. Idag byter den namn till Insamlingsbyrån. All försäljning – kaffe, godis, bullar med mera – och även provision från busskort, går till hjälporganisationen Rädda Barnen.

Pressbyråns marknadschef AnnaMaria Carnemark är själv på plats på Stockholms Central och har sett kunderna strömma in i butiken.

– Vi liksom många andra har berörts jättemycket av flyktinggatastrofen och nu vill vi göra något. Just de här veckorna känns det här aktuellt. Massor med kunder har kommit in och de passar på att handla något extra. Alla som är här är solstrålar, säger AnnaMaria Carnemark till Resumé.

Pressbyrån har spridit Insamlingsbyrån via Facebook.

– Vi har bjudit in alla som vill och har fått mycket positiv feedback.

Vad är målet att samla in?
– Vi satsar på 300 000 kronor och det är bra mycket mer än vi brukar sälja. Men jag tror vi går över detta. Det blir försäljningsrekord.

Pressbyrån har startat hashtagen #insamlingsbyrån. Människor fyller nu Facebooksidan för Pressbyrån Centralen med bilder på sina inköpta varor.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.