Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Pressbyrån introducerar en ny karaktär i luciatåget – lussekatten

Publicerad: 3 December 2019, 13:49

De närmsta veckorna kommer kunder kunna köpa en fullkittad lussekattsdräkt hos Pressbyrån.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPressbyrån

Pressbyrån har de senaste åren gjort kommunikation inom kategorin märklig. Tillsammans med Åkestam Holst har de släppt en korvbukett till ”Alla korvars dag”, släppt lussekorven, bytt namn till ”Känn ingen pressbyrån” och spelat in en rnb-hyllning till lussekatten. Nu kommer nästa initiativ. 

Enligt ett pressutskick har Pressbyrån reagerat över varför lussekatten, som är ett givet inslag i juletider, inte får ta plats i luciatåget. Framöver kommer därför kunder kunna köpa en lussekattsdräkt i samtliga Pressbyrån-butiker. Kampanjen och själva lussedräkten är framtagna av Åkestam Holst.

– Det känns naturligt för oss att introducera den här dräkten till svenska folket. Varför ska pepparkakorna få gå i tåget men inte lussekatterna? Det tyckte vi var konstigt. Vår förhoppning är att detta blir en tradition som håller i sig i många år framöver. Alla ska med, säger Lennart Schultz, kommunikationschef på Reitan Convenience Sweden AB.

– Mycket har hänt runtomkring luciatåget de senaste åren, men väldigt lite har hänt i självaste luciatåget. Det har i princip sett likadant ut sen vi själva gick på förskola. I år känns det som att lussefirandet förtjänar lite ny energi. Välkommen till luciatåget, lussekatten, säger Andreas Karlsson och Noah Bramme, kreatörer på Åkestam Holst.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPressbyrån

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.