Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Pressbyrån skojar med influencertrenden

Publicerad: 26 September 2019, 13:18

Kanelbullens dag fyller 20 år och har blivit ett alltmer konkurrensutsatt sammanhang med nya mer eller mindre innovativa grepp. I år har Pressbyrån tagit fram en kampanj som flirtar med influencerbranschen på ett lekfullt sätt genom att uppfinna eyefluencers.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPressbyrån

Kommunikationen kretsar kring specialframtagna kontaktlinser med ett kanelbullemotiv. I kampanjen som Åkestam Holst tagit fram inför Kanelbullens dag nästa vecka är ett urval av Pressbyråns anställda först med att bära linserna och kan därmed titulera sig Sveriges första Eyefluencers.

– Vi på Pressbyrån älskar kanelbullar. För oss är butikerna och butikspersonalen det
viktigaste i mötet med våra kunder, vilken den här kampanjen fångar upp på ett helt nytt
och lekfullt sätt, säger kommunikationschef Lennart Schultz på Pressbyrån.

Kampanjen går live från den 28 september och den första Eyefluencern börjar jobba iförd
sina kanelbullelinser den 3 och 4 oktober. Linserna har också ett specialerbjudande till de
kunder som ser hen djupt i ögonen.

– Som reklambyrå vill man alltid presentera det senaste för sina kunder. När det pratas
om influencerdöden lanserar Pressbyrån ett piggt alternativ i Eyefluencern. Pressbyrån
har en humoristisk tonalitet i alla sina kampanjer, något som har visat sig gå hem hos
kunderna. Även denna kampanj bygger på humor då vi valt att leka med begreppet
influencer och den påverkan de har på sina följare. Med Eyefluencers och kontaktlinser
som vår nya mediekanal blir erbjudandet oemotståndligt, säger Jesper Ander,
projektledare på Åkestam Holst.

 Arbetsgrupp:

Pressbyrån/Reitan: Lennart Schultz, Madeleine Berglund, AnnaMaria Carnemark, Therese Karlgren, Amanda Mompalao de Piro Åkestam Holst NoA: Filip Laurent, Johan Landin, Joakim Khoury, Martin Noreby, Simon Lublin, Bella Lagerquist, Jesper Ander, Jens Broman, Nisse Axman, Henrik Adenskog Produktionsbolag: BKRY NoA, Bsmart och Stream Nordic

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPressbyrån

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.