Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Presskontakternas läderdubbel

Publicerad: 7 augusti 2013, 08:24

Lotta de Champs

PR-byrån Presskontakterna knyter till sig två kunder till sina kontor i Stockholm, Oslo och Köpenhamn. Skinnleverantören Jofama och skomärket Kavat väljer båda Presskontakterna som sin nya pr- och kommunikationsbyrå på den skandinaviska marknaden.


Ämnen i artikeln:

Presskontakterna

Arbetet påbörjadas i augusti.

– Det är två spännande varumärken med unik historia som vi har fått äran att ta oss an. Jofama och Kavat har hög kvalité på sina produkter, någon som vi värdesätter högt hos oss, säger Lotta de Champs, vd på
Presskontakterna.

Jofama startade i Malung 1926 och är idag en av de största skinnleverantörerna i Skandinavien. Försäljning sker i
Skandinavien, Finland, Baltikum, Tyskland, Storbritannien, Holland och Grekland. Företaget omsätter årligen cirka 125 miljoner kronor.

– Vi är väldigt glada över att få börja jobba med Presskontakterna och känner stort förtroende för deras kompetens. Jofama är inne i ett intressant skede och det känns som ett naturligt steg att ta. Jofamas positiva
utveckling på hela den nordiska marknaden är väldigt gynnsam, så det kändes naturligt att utöka praktiviteterna över hela Skandinavien, säger Jan Elfström på Jofama.

Skofabriken Kavat AB är ett svenskt skovarumärke som har producerat kvalitetsskor i fyra generationer. Man startade 1945 i Kumla och försäljningen sker i huvudsak i Skandinavien, Tyskland och
Ryssland. Under 2012 omsatte Kavat ca 76 miljoner kronor.

– Kavat har under verksamhetsåret inlett ett förändringsarbete som ska stärka Kavats varumärke på befintliga marknader och skapa förutsättningar för expansion mot nya marknader. Ett led i den utvecklingen
är en ny strategisk satsning även på PR-sidan, säger Magnus Ericson, vd på Kavat.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Presskontakterna

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.