Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Previa byter pr-byrå

Publicerad: 27 januari 2009, 13:01

Företagshälsovårdsföretaget Previa har skrivit kontrakt med en ny pr-byrå. Valet föll på Westander. Därmed avslutas samarbetet med JKL.


Ämnen i artikeln:

Westander

Previa vill stärka varumärket och få ut budskapet att de är landets ledande företag inom företagshälsovård. Det uppdraget har nu gått till Westander. Pr-byrån ska bland annat förtydliga sambanden mellan företagshälsovård, effektivitet och konkurrenskraft.

– Vi vill synas och höras i en rad frågor som handlar om hälsa, arbetsmiljö och ledarskap. Westanders erfarenheter från publicitet och opinionsbildning inom folkhälsoområdet kommer att bli en viktig tillgång när vi nu satsar alltmer på pr, säger Katrin Malm, marknads- och informationschef på Previa.

Valet av Westander innebär att det långvariga samarbetet med JKL är över.
– Vi avslutade det nu i början av januari.

Varför byter ni bort dem?
– Det är dags att ta nya tag. Vi ska jobba väldigt mycket med vårt varumärke nu och satsa mer på pr. Vi vill synas mer och berätta mer om vad vi kan göra för våra kunder och vad hälsa kan göra för företagen. Det är frågor som är aktuella idag. Vi har mycket att ge och vill komma ut med det budskapet.

Previa kommer under året att synas mer men har ännu inte riktigt bestämt i vilka forum.
– Nu tar vi ett steg i taget i de här frågorna.

Westander jobbar sedan tidigare även bland annat med E.ON Sverige, Folksam, Michelin Statoil, Stim och Svenskt Näringsliv.

Previa

Pr-byrå: Westander
Arbetsgrupp: Birger Östberg enhetschef, Sofia Sigfridsson pr-konsult, Janna Sundewall enhetschef

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Westander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.