Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Prime-avhoppare startar byrå

Publicerad: 10 Juni 2019, 11:27

Hannes Kerstell

Hannes Kerstell, executive media director och partner på Prime med nära 20 år på byrån startar Carve tillsammans med Hanna Fallenius och Peter Lindgren som varit chef för corp-gruppen respektive kreativ chef samt partners på Prime.


Ämnen i artikeln:

PrimePR

Hannes Kerstell kom till Prime i september 1999, året efter att byrån grundades. Han har varit kundansvarig, strateg och mediechef i takt med att kommunikationsbyrån har växt till en av Sveriges största. Han har prisats på Guldägget, Cannes Lions, Sabre Awards, One Show, European Excellence, Spin med flera och suttit i Berghs Advisory Board.

Nu startar han Carve tillsammans med strategen Hanna Fallenius som varit,chef för corp-gruppen på Prime samt partner och Peter Lindgren kreativ chef, delägare och partner på Prime.

Enligt grundartrion anger namnet Carve att utgår från den stora bilden, omvärlden och i de resultat som ska uppnås för att sedan mejsla ut och hitta problemets kärna.

– Om man nu ska klassificera oss så är vi väl en sorts hybridbyrå där vi med kreativ kraft skapar lösningar som bidrar till affärsresultat. Vi vill jobba nära våra kunder, vi vill bygga upp ett nätverk av människor som vi jobbar med och vi vill bygga in utbildningsmoduler för våra kunder i samband med att vi löser projekten, säger Hannes Kerstell till Dagens Opinion.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

PrimePR

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.