Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

”Prime ville hämta hem mig”

Publicerad: 15 maj 2014, 12:37

Devi Brunson.

För två år sedan lämnade kreatören Devi Brunson Prime. Hon blev digital chef på Cheap Monday, men längtade tillbaka. Sedan några veckor tillbaka är hon åter på pr-byrån. – Folk brukar kalla Prime för sekt, säger hon.


Direkt efter examen från Berghs School of Communication 2009 fick Devi Brunson jobb på Prime.

– Jag var den första nyexade copywritern från reklamklassen på Berghs som fick jobb på Prime, och jag tror även att jag var den första Berghs-reklameleven som började på pr-byrå istället för reklambyrå direkt efter examen, säger hon till Resumé.

Efter några år blev hon lockad att prova på retail och wholesale och började därför jobba på Cheap Monday.  

– Tiden där var väldigt spännande. Ett favoritprojekt vi gjorde på Cheap Monday var ett techsamarbete, en digital pop-up-butik i anslutning till vår spring/summer modevisning, med Tictail – ett svenskt startuppbolag som gör webbutiker som är som Tumblr of retail. Vogue kallade projektet revolutionerande. Det var superkul, men efter ett tag så började jag känna att jag kanske är en byråtjej.  

Hon saknade människorna och att jobba med olika kunder.  

– Sen ville jag jobba med samhällsfrågor, något Prime gör, till exempel genom kunskapskorsbefruktningen mellan public affairs-avdelningen, hållbarhets- och samhällskommunikationsgrupper, corporate communications, marknads-pr och analys- och strategiföretaget United Minds.

Sagt och gjort var Devi Brunson tillbaka på Prime, och har nu fått ett uppdrag som huvudcopywriter för ett internationellt projekt hon inte vill prata om ännu.

– Jag har hört att de gick i tankar att hämta hem mig, så vi tog några möten och det kändes väldigt bra. Jag saknade dem och de saknade mig – nu är det vi igen.  

Prime köptes nyligen upp av Weber Shandwick – något Devi Brunson ser som positivt – att företaget har möjlighet att bli mer internationella.  

– Folk brukar kalla Prime för en sekt, men jag ser det mer som en fin familj. Vi kanske gillar varandra lite för mycket – vi är som ett stort kompisgäng.  

Devi Brunson rekommenderar andra byråfolk att testa på kundsidan.  

– Där lär man sig mycket om hur idéer tas emot och hur man jobbar på ett företag. Efter Cheap Monday har jag fått större förståelse för hur kundsidan fungerar, säger hon.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.