Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Primes GIF(liga)-app för Pågen Gifflar

Publicerad: 4 Juni 2013, 09:14

Drygt 25 år efter uppkomsten av det klassiska filformatet GIF är de korta videosnuttarna mer hajpade än någonsin. Nu släpper brödföretaget Pågen en GIF-app i Norden som en del av varumärket Pågen Gifflars stora sommarkampanj i samarbete med Prime.


Ämnen i artikeln:

PrimePågen

Det senaste året har GIF:ar (bild eller videosekvens) stigit i populäritet på nätet, särskilt i samband med större nyhetshändelser. De speglar populärkulturen och används för att kommunicera känslor, betraktelser och kommentera samtiden på ett humoristiskt sätt. Förra året utsågs GIF till årets ord av Oxford Dictionnaires.

Som en av enheterna i brödföretaget Pågens sommarsatsning på "Pågen Gifflar" har man utvecklat en app som utnyttjar plattformen Loopcam. Här kan användarna skapa egna GIF-musikvideos på ett antal musikteman – rock, pop, hip hop, electro och schlager. Resultatet är en integrerad applikation med Tumblr och Facebook i en egen brandad miljö.

– Pågen Gifflar har snabbt blivit populära i sociala medier genom sitt lite lekfulla och humoristiska sätt att tolka omvärlden. Med Giff-lar-appen ges en möjlighet för våra vänner att själva använda samma giffliga uttryckssätt, säger Boel Lagerwall, kommunikationschef Pågen.

Kampanjen sker genom ett samarbete mellan Pågen, Loopcam och pr-byrån Prime och är en del av Pågen Gifflars sommarkampanj som syftar till att aktivera varumärket under dess högsäsong, sommaren.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

PrimePågen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.